Noch mal Valve Drill
Guten Morgen!
Nachdem ich nun den Sinn der Reihenfolge bei einem valve drill verstanden habe, hier nun eine DIR skill Beschreibung bei einem Ablasen unter Doppelpackonfiguration, die ich gefunden habe:
It`s always done in shallow water ( < 30FSW - ideally 10-20FSW ).
You always do an S-drill before doing a valve drill to ensure your buddy`s hose is deployable if you have a problem.
You ask your buddy to watch you in case you have a problem
Hit purge button on necklace to ensure it`s operational
Shutdown right post, breath it down
Switch to necklace
Clip off long hose
Turn right post back on
Turn isolator off
Turn isolator back on
Unclip primary, hit purge to ensure operational
Shut down left post, breath it down
Switch to primary
Turn on left post
Optional: check SPG and/or hit purge on necklace to verify left post is back on
Die Frage ist nun: Warum sollte ich um Himmels willen meinen Hauptautomaten nach Schliessen des rechten Ventils leeratmen BEVOR ich zu meinem backup Automaten wechsle :o Warum sollte ich ihn überhaupt leeratmen? Falls der Hauptautomat defekt ist und abblässt, würde die Druckentlastung doch von ganz alleine kommen
Ich finde die Vorgehensweise ein wenig bedenklich
Nachdem ich nun den Sinn der Reihenfolge bei einem valve drill verstanden habe, hier nun eine DIR skill Beschreibung bei einem Ablasen unter Doppelpackonfiguration, die ich gefunden habe:
It`s always done in shallow water ( < 30FSW - ideally 10-20FSW ).
You always do an S-drill before doing a valve drill to ensure your buddy`s hose is deployable if you have a problem.
You ask your buddy to watch you in case you have a problem
Hit purge button on necklace to ensure it`s operational
Shutdown right post, breath it down
Switch to necklace
Clip off long hose
Turn right post back on
Turn isolator off
Turn isolator back on
Unclip primary, hit purge to ensure operational
Shut down left post, breath it down
Switch to primary
Turn on left post
Optional: check SPG and/or hit purge on necklace to verify left post is back on
Die Frage ist nun: Warum sollte ich um Himmels willen meinen Hauptautomaten nach Schliessen des rechten Ventils leeratmen BEVOR ich zu meinem backup Automaten wechsle :o Warum sollte ich ihn überhaupt leeratmen? Falls der Hauptautomat defekt ist und abblässt, würde die Druckentlastung doch von ganz alleine kommen
Ich finde die Vorgehensweise ein wenig bedenklich